, , , , ,

Travel: Rujána

9:06:00 PM


Jak jsem již psala, tak o prodlouženém víkendu jsem vyrazili na sever, na Rujánu. Již příjezd byl zajímavý. První městečko, kam jsme měli namířeno, nás uvítalo cedulí "Jugendherberge" a "Bundeswehr Socialwerk", což nás velice pobavilo, už vzhledem k tomu, že to první si pamatuji z hodin němčiny a když jsem se ho pokusila použít v Rakousku, tak na mě koukali, jako kdybych byla z jiné planety, a to druhé tím, že u vojáků bychom asi bydlet nechtěli. Nicměně, pod nimi byla směrovka na kemp. Vzhledem k tomu, že jsme dorazili přibližně v půl jedné v noci, byl to jediný kemp, na který jsme narazili a samozřejmě měl již zavřeno. Hledali jsme dál, až jsme našli zalesněné parkoviště, kde jsme přenocovali. 
Nekomfortní spaní nás brzy ráno vyhnalo hledat jiné možnosti. Pokračovali jsme dále k severu souběžně s pobřežím, které lemuje panelový komplex Prora pro rekreaci přibližne 20 000 lidí, vystavěný nacisty.
Postupně jsme si začali dělat srandu z každé odbočky, kterou jsme potkali, jelikož nikde nebyl žádný kemp. Tedy až na Caravan Island, který byl na opačnou stranu, nežli moře. Ale měli jsem štěstí. Narazili jsem na mapu, na ní jsem zjistili, kde bychom asi mohli nějaké to ubytování najít. Takže jsme se otočili a jeli zpět. A věřte nebo ne, dorazili jsem k ceduli, která nás předchozí noc uvítala. No nic, tak to tedy zkusíme. Přeci jen u Bundeswehr Socialwerk bylo uvedeno camping, tak jsme si říkali, že tu mají asi trošku zvrácený smysl pro humor. 
Dorazili jsme k bráně, která byla otevřená. Vjeli jsme dovnitř a šli jsme to prozkoumat. Ceník nás velice potěšil a už jsem měli radost, že budume mít kde bydlet. Jenže, přišla k nám paní, koukla na poznávací značku auta a začala se vyptávat. Německy. Po dlouhé době jsem tedy měla možnost oprášit své znalosti. Dozvěděli jsme se, že se opravdu jedná o zařízení německé armády a jak je možné, že jsme se vůbec dostali dovnitř. Rychle jsme skočili do auta a pokoušeli se zmizet. Brána byla samozřejmě již zavřená a pánovi, který stál za ní jsme se rozhodně nelíbili. Ale podařilo se nám uniknout. Paní nám poradila, že když pojedeme stejnou ulicí na druhou stranu, tak na kemp narazíme. A narazili. Ano, byl to nejen kemp, ale právě i ta mládežnická ubytovna, která byla vytvořena v posledním křídle onoho proslaveného paneláku. S konstatováním, že máme aspoň jeden z cílů cesty splněn, jsme rozbalili stan a konečně se zastavili.


You Might Also Like

2 komentářů

  1. Ešteže Vás tam nezatkli, že narušujete vojenský priestor.o) Ale určite zaujímavé vidieť komplex Prora na vlastné oči.

    Anna
    www.flostenparadise.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. to teda, měli jsme docela nahnáno, ale vše naštěstí dopadlo dobře :-)

      Delete